Kvalifikovani elektronski sertifikat predstavlja ličnu kartu u elektronskom poslovanju. Zamena
je za svojeručni potpis i služi za potpisivanje elektronskih dokumenata korišćenjem portala
države (sertifikat za pravna i fizička lica) i plaćanje (sertifikat za pravna lica).
Halcom sertifikaciona agencija (Halcom CA) izdaje sertifikate za pravna i fizička lica. Oba
sertifikata možete koristiti za potpisivanje dokumenata i državne portale. Razlika je što
sertifikat za pravna lica možete koristiti dodatno za svrhe Halcom e-bankinga, dok sa
sertifikatom za fizička lica to nije moguće, osim za korišćenje rešenja Hal E-Bank/SME (web
rešenja za mala i srednja preduzeća.
Kvalifikovani elektronski sertifikati za pravna lica izdaju se na pametnoj kartici i USB ključu,
dok se sertifikat za fizička lica izdaju samo na USB ključu.
Čitači su uređaji koji povezuju računar sa pametnom karticom i omogućavaju bezbednu
razmenu podataka. Dostupne čitače za Halcom kartice možete pogledati i poručiti klikom na
LINK.
Sertifkat za pravna lica možete poručiti preko nekih od banaka u kojoj imate račun (obavezno
proveriti sa bankom da li je u sistemu) ili direktno preko Halcom-a, klikom na
LINK
. Ukoliko
se pojavi određena problematika sa linkom, pratite korake sa iste stranice.
Sertifikat za fizička lica poručujete klikom na LINK, prateći korake napisane sa strane.
Važenje sertifikata je 3 godine od datuma izdavanja (datum upisan na prednjoj strani
pametne kartice/okviru bele kartice koju ste dobili uz USB). Zahtev za obnovu sertifikata
može podneti isključivo osoba na čije ime glasi sertifikat.
Reizdavanje/obnova pre isteka validnosti sertifikata
Dostavljanjem zahteva za obnovu, vlasniku sertifikata se
ne prekida pravo
korišćenja
usluga (e-banking, potpisivanje dokumenta…).
U momentu obnove sertifikata, neophodno je da postojeća kartica/USB ključ bude u
računaru kako bi sistem preuzeo potrebne podatke.
Zahtev za obnovu sertifikata, popunite na LINKU.
Reizdavanje/obnova nakon isteka validnosti sertifikata
Zahtev za obnovu se može uložiti i nakon isteka validnosti sertifikata, isključivo
popunjavanjem formulara prateći 3 koraka opisanom na LINKu.
Važnost reizdatog sertifikata je od momenta izrade, a ne prestanka važnosti prethodnog.
Kvalifikovani sertifikat za pravna lica
Sertifikat možete koristiti za:
-
E-bankarstvo u 24 banke u Srbiji u Halcom sistemu (spisak banaka pogledajte na LINK-u) jedna aplikacija za sve banke
Hal E-Bank/SME odnosno web e-bankarstvo za mala I srednja pravna lica
Potpisivanje dokumenata
Državne portale (portale pogledajte na LINK-u)
Kvalifikovani sertifikati za fizička lica
Sertifikat možete koristiti za:
Potpisivanje dokumenata
Državne portale (portlae pogledajte na LINK-u)
Hal E-Bank/SME odnosno web e-bankarstvo za mala I srednja pravna lica
Opoziv sertifikata se može zahtevati u bilo kom momentu, 24h dnevno. Potrebno je popuniti informacije na LINK-u i pratiti korake.
Opoziv je obavezan u sledećim slučajevima:
promene imena ili prezimena vlasnika sertifikata
kada se ustanovi ili posumnja da je došlo, ili da postoji mogućnost, od pronevere ili zloupotrebe privatnog ključa za elektronsko potpisivanje
zamene kvalifikovanog elektronskog sertifikata drugim sertifikatom (npr. kod gubitka bezbednosnog nosioca)
Važno:
Sertifikaciono telo HALCOM BG CA može da opozove kvalifikovani elektronski sertifikat bez
zahteva vlasnika u gore navedenim slučajevima, kao i na osnovu zahteva nadležnog suda ili
drugog nadležnog državnog organa.
Cena sertifikata za pravna lica:
Pametna kartica – 8.600,00 RSD
USB ključ – 10.780,00 RSD
Cena sertifikata za fizička lica:
USB ključ – 5.820,00 RSD
Svakog radnog dana, u periodu od 08:30 - 16:30 možete kontaktirati:
Sertifikacionu agenciju na broj telefona:
Za sertifikate za pravna lica +381 11 3306 570
Za sertifikate za fizička lica +381 11 3306 575
Ili putem e-maila ca@halcom.rs-
Tehničku podršku:
Na broj telefona +381 11 303 24 32
Na e-mail adresu helpdesk@halcom.rs