Za uspešnu aktivaciju Halcom kvalifikovanog elektronskog sertifikata, pratite korake ispod:
-
U zavisnosti na kom mediju se nalazi sertifikat, izaberite opciju:
-
Preuzimanje Nexus Personal programa
Nexus Personal program je neophodan za rad sa Halcom sertifikatima.
Preuzmite Nexus Personal Program, u zavisnosti od vrste operativnog sistema:
- za Windows x64 operativni sistem
Uputstvo za instalaciju pogledajte na videu
-
Aktivacija kvalifikovanog elektronskog sertifikata
Nakon završetka koraka 1 i 2, aktivirajte sertifikat (video).
Kako ne bi došlo do zloupotrebe kartice/sertifikata/USB ključa, veoma je važno da se pridržavate ovog pravila:
- Pametnu karticu/USB ključ za pristup do elektronske banke, držite u računaru/čitaču samo kada koristite elektronsku banku (prilikom pristupa programu, kada šaljete naloge za plaćanje u banku ili preuzimate promet, stanja...)
- Nakon završetka korišćenja elektronske banke program zatvorite, izvadite pametnu karticu/USB ključ iz računara i odložite na sigurno mesto
- Računar isključite ako ga ne koristite (van radnog vremena, u vreme odmora…)
- PIN kod za pristup elektronskoj banci treba da zna samo korisnik pametne kartice/USB ključa
- Pametnu karticu/USB ključ i PIN kod nikad ne čuvajte zajedno
- Poželjno je da korisnik pametne kartice/USB ključa menja PIN kod jednom mesečno.
Dodatna opšta upozorenja korisnicima elektronske banke:
- Banke ne koriste elektronsku poštu (e-mail) za slanje zahteva za promenu lozinke i slično. Banke, takvu vrstu obaveštenja, korisnicima šalju kroz elektronsku banku, putem kanala za obaveštavanje
- Pobrinite se da su na Vašem računaru instalirana poslednja bezbednosna ažuriranja sistema (updates), kao i antivirusni program
- Ne otvarajte elektronsku poštu ili priloge od nepoznatih pošiljalaca
- Ne instalirajte programe iz nepoznatih (neproverenih) izvora
- Svaku sumnju na zloupotrebu računara ili elektronske banke odmah prijavite nadležnom organu
Hal E-Bank/Personal rešenje
Hal E-Bank/Personal je rešenje za elektronsko plaćanje za rad na jednom računaru. Rešenje omogućava korišćenje više računa i više banaka, u jednoj aplikaciji u istom trenutku. Ovo je offline rešenje, internet konekcija je potrebna samo u momentima slanja naloga i preuzimanja prometa/izvoda i stanja.
Za uspešno korišćenje Hal E-Bank/Personal rešenja, pratite sledeće korake:
-
Preuzmite program za rad rešenja:
- Nakon preuzimanja programa, pogledajte na videu uputstvo za instalaciju.
Deblokada sertifikata
Ukoliko ste 3 puta pogrešno uneli PIN kod kartice i sertifikat se „zaključao“, potrebno je uraditi njegovu deblokadu. Za deblokadu pametne kartice/USB ključa neophodan vam je PUK kod.
U zavisnosti od toga da li imate ili nemate PUK kod kliknite na link ispod:
-
Nemam PUK kod
Deblokadu možete izvršiti:
-
Direktno u prostorijama Halcom-a: Beogradska 39/3, 11000 Beograd.
Napomena: Deblokirani sertifikat se može uručiti isključivo i lično licu za koje je izdat (ne može se uručiti licu sa ovlašćenjem ili bilo kom drugom licu). Prilikom lične predaje sertifikata, po zakonu o elektronskom potpisu, sertifikaciono telo je u obavezi da utvrdi identitet vlasnika sertifikata.
-
Pošaljite sertifikat kurirskom službom na adresu Halcom-a: Beogradska 39/3, 11000 Beograd.
Napomena: Deblokirani sertifikat se šalje nazad kurirskom službom. Sertifikat se uručuje isključivo i lično licu za koje je izdat (ne može se uručiti licu sa ovlašćenjem ili bilo kom drugom licu). Kurirska služba jedan dan dostavlja sertifikat, a dan posle (isključivo radnim danima) i PIN kod. PIN kod se uručuje isključivo i lično licu za koje je izdat (ne može se uručiti licu sa ovlašćenjem ili bilo kom drugom licu).
-
Obnova/Reizdavanje sertifikata
Važenje sertifikata je 3 godine od datuma izdavanja (datum upisan na prednjoj strani pametne kartice/okviru bele kartice koju ste dobili uz USB). Obnova isteklog sertifikata se može uraditi isključivo na isto pravno i fizičko lice.
Reizdavanje/obnova pre isteka validnosti sertifikata
U momentu obnove sertifikata, neophodno je da postojeća kartica/USB ključ bude u računaru kako bi sistem preuzeo potrebne podatke.
Popunite zahtev za reizdavanje/obnovu sertifikata.
Dostavljanjem zahteva za obnovu, vlasniku sertifikata se ne prekida pravo korišćenja usluga (e-banking, potpisivanje dokumenta…).
Važnost reizdatog sertifikata je od momenta izrade, a ne prestanka važnosti prethodnog.
Reizdavanje/obnova nakon isteka validnosti sertifikata
Zahtev za obnovu se može uložiti i nakon isteka validnosti sertifikata, isključivo popunjavanjem formulara prateći ova 3 koraka . U momentu obnove sertifikata, neophodno je da postojeća kartica/USB ključ bude u računaru kako bi sistem preuzeo potrebne podatke.
Važnost reizdatog sertifikata je od momenta izrade, a ne prestanka važnosti prethodnog.
Halcom kvalifikovani sertifikat možete koristiti u 21 banci u Srbiji
Preuzmite PDF sa uputstvima OVDE